fbpx

Kuidas muuta klikk kliendiks?

Kuidas muuta klikk kliendiks?

Ettevõtluskeskkond ei ole kunagi olnud konkurentsitihedam kui 2021. aastal ning ebakindla aja tõttu on ka viimased oma turundustegevusele suuremat rõhku hakanud panema.

Väärtuspõhine turundus on eksisteerinud juba terve sajandi, kuid suurem osa seda siiani ei rakenda ega mõista, et turundus on võrdväärne tavapärase müügiga (ent võimsam).

Turundus on müük läbi süsteemi

Kas oled kuulnud lugusid, kui kaks inimest kohtuvad ja üks kohe esimesest silmapilgust vastaspoolt endaga abielluma palub? Ehk mõni üksik juhtum, mis ei lõppenud positiivselt.

Sellegipoolest esitlevad enamus ettevõtted enda reklaame sarnases stiilis: „Tutvu meie kõikide teenustega“ , „Vaata meie kõiki pakkumisi“ „Tule osta!“ „Osta kohe!“, „Küsi pakkumist“, „Parim hind!“, mis sarnaneb ülaltoodud näitele.

See on põhjus, miks loobutakse turundustegevusest või otsustatakse eelarvet koomale tõmmata… need levinud lähenemised ei saa piisavalt tähelepanu ega too tulemusi ja turundusest on ühtäkki saanud ettevõtte kulu.

Pealkirjast saab aga kõik alguse – selle eesmärk on võimalikult täpselt enda ideaalklienti kõnetada, keda soovime teenindada. Emotsiooni või huvi tekitades saame üsna efektiivselt kliendi käitumist mõjutada – sõnades peitub kogu jõud!

Mitmed ettevõtted ja ka Sinu konkurendid keskenduvad just lähenemistele, mis on väga enesekesksed, ei eristu ega loo kliendi jaoks mingisugust väärtust. Seetõttu jääb klikk püüdmata, potentsiaalne klient liigitab alateadlikult igava ja mittemidagi ütleva postituse/reklaami tavapäraste hulka ning vaatab sellest mööda.

Selle asemel, et mõelda „Kuidas müüa seda teenust/toodet?“ tuleks muuta lähenemist „Kuidas saaksin kliendile rohkem väärtust pakkuda?“.

 

Me elame ajastul, kus infot on ülekülluses ning igat otsust ettevõtte valiku puhul saadab skeptilisus.

Kellegile ei meeldi pealesurutud müük, kuid klient tellib suurema tõenäosusega toote või teenuse, kui otsuse tegemist eelnevalt lihtsamaks aitame muuta.

Turundus: Tähelepanu + Väärtus + Usaldus = Tehing

Turundusettevõtete enda kogemused näitavad, et vaid 3% inimestest on „koheselt valmis“ veebis kliendiks hakkama/ostma – kogu võimalus peitub aga ülejäänud 97% sihtgrupis, kelle otsuse mõjutamiseks on tarvis paremaid lähenemisviise.

Sinule annavad eelise konkurendi halvasti sõnastatud reklaamid, mis on suunatud just kolme protsendi püüdmisele, jättes kogu ülejäänud sihtgrupi Sinu teenindada.

Endiselt kõige soodsamad turunduskanalid – sotsiaalmeedia ja e-mail.

Facebook reklaamihaldur on võimas ettevõtte töövahend, mis pakub väga erinevaid tööriistu ning siiani ei ole suur osa seda kasutusele võtnud või ei oma piisavalt teavet, et seda enda kasuks tööle panna.

Reklaami eesmärk ei ole müüa toodet ega teenust vaid KLIKKI!

Vaadates alloleva reklaamihalduri väljavõttel viimast veergu, kus kulutati reklaamile paari päeva jooksul 23,04€, saavutas see 421 klikki ja ulatus enam kui 6000 inimeseni. Need 421 välja filtreeritud inimesed tulid ise ettevõttega tutvuma ehk neil on konkreetne huvi (või vajadus) info/asja järele.

Mõelge nüüd ise, kui kaua kuluks tavapäraselt 6000 inimesele helistamine, et neist võimalikud 400 (jah/võib-olla vastusega) klienti välja sõeluda? Tõenäoliselt terve igaviku…

Oletame, et Teie toode maksab 399€ ning kulutate igakuiselt 400€ turundusele. Kui kasutatud eelarve Teile igakuiselt 4 uut klienti tooks (väärtusega 1596€), kas hoiaksite reklaamid liikvel igapäevaselt? Tõenäoliselt kaaluksite isegi turunduseelarve suurendamist. Iga turundusse investeeritud 1€ peaks seega tagasi tooma 2€, 3€, 5€ või enam eurot.

Järgnevalt on loodud näidisreklaamid, mis on sarnased, kuid samas väga erinevad. Mõlema puhul on eesmärk pakkuda katusematerjali müüki ja paigaldamise teenust. Mõelge, milline neist kõige tõenäolisemalt kliki saab?

Just parempoolsel pildil kujutatud reklaam on tüüpiline lähenemine, kuid vasakpoolsel kõnetatame otseselt neid, kes parasjagu näiteks kodu ehitavad või planeerivad katuse renoveerimist.

Ettevõtja eesmärk on seejuures enda klientuur ja vajadused täpselt määratleda. Vale oleks väita, et toode või teenus on mõeldud „kõigile“, kuigi suur osa seda tõenäoliselt kunagi ei vaja. Sihtgrupi suurust saab aga alati nn vajadust tekitades mõjutada.

Selleks, et vasakpoolne reklaam ka lõpuks tulemuseni viiks, peame potentsiaalset klienti pisut paremini informeerima (hariv funktsioon + väärtus) ning tänu sellele saame kasvatada usaldust ja otsuse tegemise lihtsamaks muuta.

Reklaamile klikkides suunatakse huviline ülidselt vasta kodulehe maandumislehele „Landing page“ , mis on minimalistlik, veidi põhjalikumalt lahti kirjutatud teabega infolõik/artikkel ning paljudel juhtudel kogutakse info edastamiseks näiteks kliendi e-mail aadress või pakutakse välja lühiajaline konsultatsioon, et edaspidi personaalsemalt suhelda.

Nagu juba mainitud, ei jõua me üle 90% juhtudest kohe tehinguni, seetõttu on võtmesõnaks retargeting ehk taasturundus, mille abil osa sellest sihtgrupist uuesti veebikeskkonda tagasi toome, seekord juba väiksema reklaamieelarvega, olles selleks ajaks loonud teatud usalduse.

Kui kõik eelnev on tõesti niivõrd efektiivne, siis miks paljud ettevõtted endiselt neid meetodeid ei rakenda?

Vastus:

Puudub vajalik teave, oskused või selleks õige inimene.


Turundus on igaljuhul hädavajalik ettevõtte nähtaval positsioonil hoidmiseks ja uute klientide leidmiseks kui ka hoidmiseks.

Soovid oma turundustegevusest maksimumi võtta?